woensdag 18 september 2013

Muziekjaar 2013: September deel 1

Nieuwe albums zijn altijd spannend: voldoen ze aan de verwachtingen, vallen ze tegen of verrassen ze de luisteraar juist? In 2013 zal ik aan het eind van elke maand met korte recensies een overzicht geven van de nieuwe albums die ik geluisterd heb. 

Nu de zomerstop op mijn blog definitief voorbij is vind ik het hoog tijd voor een nieuw experiment. Naast de korte recensies aan het eind van de maand zal ik halverwege de maand met behulp van YouTube filmpjes alvast een voorproefje geven van de nieuwe releases. Welke nummers vallen op en maken nieuwsgierig? Deze maand zijn dat nummers van De Staat, Goldfrapp en Arctic Monkeys.

De Staat krijgt het weer voor elkaar om een nieuw geluid te laten horen. 'Devil's Blood' heeft een melodie die blijft hangen en een fijn sfeertje dat ook in de clip goed naar voren komt. 


Het duo Goldfrapp wisselt catchy synthpop albums af met rustige, bijna folkachtige albums. Het nummer 'Drew' maakt al snel duidelijk welke van de twee het dit keer zal zijn. 


Arctic Monkeys toveren een catchy nummer uit hun mouw dat door de zware gitaarriffs en drums toch onmiskenbaar het geluid van de Britse mannen laat horen. 


Een veelbesproken nummer dat mist in deze lijst is natuurlijk 'Reflektor' van Arcade Fire. Omdat de releasedatum staat op 29 oktober zal dit nummer over een maand pas aan bod komen. 

1 opmerking: